söndag 31 augusti 2008

Miami Beach here I am!!

Nu är klockan 00:40 lokal tid vilket innebär 06:40 svensk tid och jag har ganska nyligen installerat mig på rummet....det kanske var att ta i men jag har i alla fall lämnat mina saker....eftersom vi är fyra på varje rum så är risken stor att ngn har lagt sig vilket var fallet ....men som sagt så är jag framme och resan har gått bra...trots bekymmer med både buss och biljett....åkte vid 10.30 från cityterminalen bara för att jag skulle vara i god tid men bara efter 10 min så blev vi ståendes i 30 min för att det var en passagerare som hade blivit dålig och vi fick därför vänta på att ny buss skulle hämta upp oss....så med den förseningen i ryggen kom jag till flygplatsen och fram till incheckningen....längre än dagen innan...men där tog det stopp....dom fick inte upp min bokning på flyget, precis som dagen innan...så tillbaka till biljettdisken...där jag stått i 2 timmar dagen innan....där kunde hon få upp bokningen så tillbaka till incheckningen.....men trodde ni att det var klart där....nej nej....nu kunde de inte få ut mina boardingkort.....så det var bara att stiga åt sidan och tillbaka till biljettdisken.....jag hade tur för flyget var 1 timme försenat vilket innebar att incheckningen var öppet en timme längre och tack vare det så kom jag med planet.....men pga förseningen blev det stressigt i Atlanta men där kan man inte komma före i ngn kö utan det är bara att snällt vänta tills man fått väskorna och gått igenom all kontroll och det är inte bara.....så det blev till att springa.....kom fel först pga av de bytt gate så nu var det inte så mycket tid att spela på utan helt enkelt springa hela vägen....det är tur att det är bra skyltat och att man inte blir stressad....så nu är jag frammer i ett blåsigt Miami Beach....har regnat idag och kommer att regna imorgon förmiddag men sedan hoppas de på bättre väder....Nu har jag två dagar på mig att komma in i miljön eftersom vi är ledig på måndag då det är labor day och för den som inte vet vad det är så firar man att sommaren är slut, vad det nu är att fira men det är i alla fall mycket folk och en massa party ikväll lördag och imorgon söndag....så man får väl kolla läget imorgon :).....nu får det nog bli bingen även om det låter trist :( ...har ju varit vaken i 24 timmar nu...för ngn sömn på planet har det inte blivit....i skrivande stund känns det kanon att vara här....att få vara i USA, ett ställe som man länge längtat efter att få uppleva så jag hoppas och tror på en fantastisk upplevelse....har redan träffat en ung men trevlig tjej från Moskva så jag ser fram mot att lära känna fler nya människor....det är många väldigt unga här men det var ju väntat....men lammkött är det ju inget fel på ;)......

Inga kommentarer: