måndag 1 september 2008

Min första dag i Miami Beach!

Efter att ha varit vaken i 24 timmar så lyckades jag sova 7 timmar.....vaknade 8.30 och träffade då mina rumskamrater....Christine (Tini) från Tyskland och Cecile från Schweiz. Packade upp mina saker och pratade en del med Cecile....var ner till stranden och plockade min första snäcka och badade fötterna i det varma vattnet....sedan tog jag min första tripp till sawgrass mills ett outlet 45 min från skolan...där vandrade jag runt i 4.5 timme...helt otroligt stort och mycket att handla så till alla er som gillar att shoppa.....synd för er att ni inte var här .....för det var häftigt...dit åker jag igen för att handla mer än idag, för nu vet jag vad som finns....var tillbaka på skolan 19.30 varmed jag missade middagen så det blev lite yougurts och en banan till middag....har umgåtts med mina rumskamrater som är supertrevlig och Tini är som mig en kaffetunna så imorgon börjar vi dagen med att gå till Starbucks.....en tjugo minuters promenad längs stranden.....lovely......känns fortfarande bra...har inte funderat så mycket på hemma....men jag tar en dag i taget....nu är klockan 22.30 och det känns som att det är dags att sova!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh.. är så glad för dig att allt känns bra. Låter ju spännande de där med shoppingen. Va kul att dina rumskompisar verkar ok, känns ju rätt viktigt. Hur länge ska dom va och har dom varit där länge redan? Här e svinkallt och tråkigt väder, inget att längta hem till alltså:)

Anonym sa...

Hallå.... väntar på uppdatering, med massa kort:) Annars trot jag inte du är där utan i Åseles blåbärsskog och bunkrar upp inför vintern. Förresten, finns det keso där????