söndag 22 februari 2009

Söndagsjobbat :(

Jaha och snart var den här helgen slut....går fort som alltid...igår var en riktig slappardag...var mör efter fredagkvällens fest, som var super trevlig :) ....idag var det bara att knata till jobbet, varför då kan man undra?, ja....när man inte hunnit det man ska så får man helt enkelt vara kvar en kväll eller gå en helgdag...har skattenämnd på tisdag och jag hade knappt börjat att läsa inför den och det ska skrivas protokoll och föredragningslista osv men nu är det gjort...har även hunnit med en fika på Törners tillsammans med Larry...var trevligt att få gå iväg och dricka lite kaffe och äta en macka :) ...pratade lite med mamma eftersom hon ska till Österrike en vecka, tänkte att jag skulle önska henne en trevligt resa och då passade jag på att fråga henne, om hon hade ngt förslag påvarför jag biter ihop käkarna hela tiden och hon svarade direkt, det beror på stress.....så jag undrar hur jag ska lyckas få ner stressen de närmaste veckorna då arbetsschemat är överbelastat och inget som jag bara kan skjuta upp.....men jag överlever nog det också men visst är jag lite rädd över att jag hela tiden ligger på gränsen :(

3 kommentarer:

Anonym sa...

Namninsamling - Förbjud att barn hängs ut på nätet! - Hänger du med på det här?
Jag sa att jag skulle försöka göra något åt att inte barn får hängas ut på nätet, efter det här med de mördade Arboga barnen. För det är ju inte riktigt fastställt ännu hur det gått till.

Man får bara hoppas att några tar lärdom och är lite försiktigare och framför allt tänker sig för innan de hänger ut sina oskyldiga barn som kanske inte alls hade valt att finnas på nätet till allmän beskådan om de hade någon talan.

Det här får bli det första jag gör. Det återstår väl att se hur många som är intresserad av ett sånt förbud. Hur många som värnar om barnen och deras säkerhet. Eller jag ska kanske säga, hur många som förstår vilka risker det är med att lägga ut barn i bloggar .m.m.

Allt fler föräldrar publicerar bilder på sina barn på nätet, via bloggar eller sajter som Facebook. Men många tänker inte på att bilderna kan komma att utnyttjas av pedofiler. "Ibland finns det en naiv inställning till nätet".

Allt fler mammor och pappor bloggar om sitt liv och sin vardag och var och varannan har ett facebook-konto. Med detta följer att fler bilder på barn läggs ut på nätet. Bilder som i värsta fall kan utnyttjas av pedofiler. Man tror att tar jag bort den här bilden från nätet så är den borta. Det är helt fel. Man bör vara medveten om att bilder man lägger ut på nätet för alltid riskerar att finnas kvar.

Att spara ned en bild från nätet går på ett par klick – sedan är det lätt för den som gjort det att använda bilden på ett helt annat sätt än vad man själv kunnat föreställa sig.– Att lägga ut bilder på en blogg är ungefär som att lägga ut sitt fotoalbum på tunnelbanan. Man får fråga sig om det är något man vill?Ju unikare bilder desto högre status, därför finns det de som "dammsuger" olika sajter i jakt på bilder på barn.

Det är inte bara små änglar ute på nätet. Skenet kan nog bedra! Det ska man aldrig glömma.

Namnlista att skriva på
http://www.namninsamling.com/always1

Mer information finns på hemsidan , om vad som kommer att ligga med i skrivelsen till socialministern. Det ska finslipas. Men i det stora hela går det väl ut på vilka risker barn utsätts för på nätet. Det är ju inte bara pedofiler. Det finns ju annat också, som exempel "mobbing"

Pia sa...

Sätt dig ner och be.
Lägg ifrån dig allt som är jobbigt.
Sitt ner på en plats som känns skön.
Tänk på hur ett kors ser ut. Tänk att du sitter framför korset. Allt som du bär på kan du lägga ifrån dig framför dig under korsets trä. Du vet vem som tog alla dina bekymmer och tankar, som engång för alla lyfter av dig allt som ger stress. JESUS gör det för dig närhelst du vill. För mig är det en stor glädje att just kunna sitta ner och be. Och lägga mina funderingar på korsets trä.
KRAM

Sandra sa...

Låter tråkigt med söndagsjobb. Men kan du inte berätta om fredagen också. Lite bilder kanske...