måndag 7 september 2009

En härlig familjedag!!

Igår åkte vi till Glava för att hälsa på gammelmormor (Iris men kallas Issa), Ann-Britt mormor och Börje...var en kanondag...solen sken hela dagen, trevligt sällskap och god mat :) ....efter maten så bestämdes det att jag, Cajsa, Filip och Börje skulle gå till skogs för att titta efter kantareller....hade vi nga stövlar med...nää...hmm....kändes inte så kul att gå och bli blöt men det löste sig...jag fick låna Ann-Britts stövlar och en keps av Issa....Cajsa och Börje fick låna var sina snow joggings...fy f...n vad jag skrattade när dom stod bredvid varandra för lite kort tagning...snow jogging...80-talets "innesko" eller??...det var riktigt riktigt roligt...skrattar bara av tanken på hur "snygga" Cajsa och Börje var...speciellt Börje med sina knall röda :) ....väl i skogen så behövde vi inte gå länge förrän svamparna började lysa gul i skogen...så häftigt...låg ibland lite risigt till under granarna men det var så kul....Jag och Filip plockade snabbt vår hink full och fick låna Börjes kasse för att inte måsta lämna kvar ngn svamp i skogen...Cajsa plockade sin hink full också... så vi kom nog hem med 20 liter gula kantareller :) ....är verkligen avkopplande och kul att plocka svamp...Filip njöt av att få vara själv med tre vuxna...han sjöng och pratade om vart annat och höll koll på oss alla så att ingen försvann...var en riktigt trivsam tur!! Eftermiddagen avslutades med kaffe och äppelpaj...mums...sedan var det att åka hem för kottarna skulle ju knoppa och vi skulle börja rensa svamp. Innan svamprensningen så tog jag mig en halvtimmes joggingtur...så skönt! Vilken underbar söndag vi hade...Nice!

Inga kommentarer: