tisdag 15 september 2009

Uppdatering!!

När jag kom till Dubrovnik i Söndags var det kanonväder...så jag bytte bara om lite kläder och tog en promenad ner till stranden och gick längs kajen och strosade runt lite...köpte ngt att äta som jag senare njöt av på balkongen....Dubrovnik "gamla delen" är en stad byggd av ljus sten...den är otroligt vacker och den ligger mot ett berg och omgiven av Adriatiska havet....efter min promenad och min middag så tog vilade jag för att senare på kvällen gå en promenad till innan det var dags för sängen.

Igår måndag samlades vi nere i lobbyn där en från skattekontoret mötte upp oss för att visa vägen. Just innan vi skulle gå till bussen började det att regna ngt så kopiöst ....vägarna fylldes snabbt med vatten eller ska jag säga att det blev små floder....gick högt över fötterna....de flesta av oss hade inga paraplyer så ni kan ju tänka er hur vi såg ut :( ....väl framme på kontoret så hälsades vi välkommen och chefen höll ett litet tal på dålig engelska...sedan så presenterade de oss för Croatien och Dubrovnik på powerpoint och med en liten film...efter det fick vi presentera oss lite kort för att sedan återgå till att få veta hur skattemyndigheten är uppbyggd i Kroatien....sedan var det dags för lunch och mera regn....efter lunch så gick vi igenom det Croatiska skattesystemet och sedan fick vi alla berätta lite om vårat skattesystemet med väldigt kort och då var klockan 14.30 och dagen slutade där...kändes skönt att det blev en kort dag för alla var ganska trött då vi hade suttit i 1,5 timma och bara lyssnat utan brake.

Eftermiddagen började jag med att vila då jag hade haft huvudvärk hela dagen men jag ville inte vila för länge då solen hade börjat lysa och himmlen var blå...så efter vilan promenerade jag upp på berget bakom hotellet och sedan ner till stranden för att köpa lite frukt och sedan gick jag samma väg tillbaka...en promenad på 1,5 timma med många sluttningar och sedan invigde jag träningslokalen :)...middagen serverades sju så dom flesta av oss träffades då för äta och sedan var vi tre som åkte till the old town där vi promenerade i två timmar...det var super vackert!!

Nu är det frukost och en ny arbetsdag väntar ;)

2 kommentarer:

Farmora sa...

Har läst om staden. Vilken gammal stad. 600-talet, Wow. Har också tittat på kort, som en bild tagen ur en sagobok. Njut av veckan...

Sandra sa...

Det låter som du har det bra. Hoppas ni får en bra fortsatt vecka och att solen fortsätter skina!
Kram S