fredag 25 september 2009

Hanoi!!

Så var vi äntligen framme i vietnam och huvudstaden Hanoi...resorna hit gick bra men det blev väldigt stressigt på flygplatsen i Bangkok med en snabb bokning av ett tidigare flyg och när vi skulle ta ut pengar och dom ville ha passet så hittade jag inte det och Anders inte sitt pass heller och ingen av oss kunde komma på var vi skulle ha lämnat det eftersom jag fem minuter innan hade haft passet när vi bokade flighten och jag hade det inte i fickan så stressen ökade ganska snabbt men så visade det sig att Anders hade både mitt och hans pass i en av sina fickor... Var nog stressen som skapade detta kaos...men efter det så har det varit lugnt... Ska hädanefter bara flyga air france då man har sin egen screen och kan välja bland massor av bra filmer :) på flyplatsen i Hanoi gick det väldigt smidigt trots att vi inte hade ngt visum utan bara en returbiljett som visar att vi inte kommer att vara i landet mer än två veckor...var super smidigt!! Det var dock lite irriterande då varje vietnames var på oss och undrade om vi ville ha taxi en gång i sekunden så därför tog vi en minibuss...där träffade jag två hanoibor... super trevliga och fick använbar info...saker att tänka på och annan info. Började även att prata med en kille från England också jätte trevlig så vi hjälptes åt att hitta en hotell och följdes ut på "lokal" ikväll :) har för övrigt aldrig varit i en stad med så mycket folk och så mycket trafik... Helt sjukt mycket folk!! Blir här i två nätter...sedan får vi se!!

Inga kommentarer: