måndag 21 september 2009

Kuala Lumpur

Det blev inte riktigt som vi tänkt det men å andra sidan så hade vi pratat om Malaysia så nu är vi i alla fall i Kuala Lumpur (KL)....här är det en muslimsk helgdag vilket innebär att det är mycket som är stängt óch det är verkligen lugnt ....för att vara en jätte stad men det känns riktigt bra att kunna gå utan att bli överkörd :)....igår hände inte så mycket mer än bara massa åkande med flyg och buss så vi var på hotellrummet vid 21.00 och var då ganska mör..inte sovit på ca. 35 tim så dusch och en öl som vi blev bjuden på och en liten drink och sedan sängen....vaknade vid 09.00 av Anders som hade varit uppe ett tag och när jag vaknade kändes det som en buss hade kört över mig...men efter frukosten så kändes det bättre och då var Anders trött igen så då passade jag på att träna...var riktigt skönt och där träffade jag Dato Shake en malaysisk musik stjärna som var bodde både i Paris och Los Angeles...så jag passde på att fråga lite om KL ...eftermiddagen har vi promenerat till KL tower, 4:e största radiomasten i världen 421 meter och vi åkte upp till ca. 250 meters höjd...nice vju....sedan blev det ett besök till Petronas twin tower (världens 2:a högsta byggnad och världen högsta twin tower)....nu sitter vi mitt i shopparnas mekka ....här finns allt för den köpsugne men helst med pengar ...mucho money!!

Imorgon blir det Penang ...en liten ö på västsidan...där vi ska vara i två nätter i alla fall sedan får vi se!!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Låter underbart!! Passa på att njuta!! Hälsa Anders från Von Drunk!

Farmora sa...

Oj, vilken åkning jag förstår att du var trött. Så du frotterar dig med kändisar! Vilken lycka för dig du som gillar kändisar.....