torsdag 8 januari 2009

En påfrestande dag!

Torsdag den 8 januari 2009 kommer jag för alltid att minnas, dagen då min älskade farmor gick ur tiden. I morse 09:15 ringde pappa och berättade att farmor hade precis insomnat, den längsta och djupaste sömn vi har, den som gör det möjligt för oss att återförenas med våra nära och kära som gått ur tiden. Jag hann inte hem innan hon somnade in men jag är glad att fått vara med idag och ta förväl och se henne ligga så fridfull i sin säng, med långklänning och vit kofta, med den ena handen över den andra, nästan som knäppta, hållandes i en rosavit lilja. Hon var så fin :) saknaden är stor men jag är glad och lycklig över att fått vara ett barnbarn till den underbara tant, min farmor :)

1 kommentar:

Pia sa...

Varma kramar
Du är inte ensam även om det känns så med sorg i hjärtat idag.