lördag 11 juli 2009

Dagens händelser...

Dagen började redan 05.50 imorse då två små killar klev upp efter knappa sju timmars sömn vilket är alldeles för lite för dessa kottar men det var full fart direkt....vilket imorse innebar att bygga lego.....kan väl inte säga att jag var vaken för att bygga lego men jag kom på mig själv med att sitta och bygga båtar och racerbil .....hur gick det till???.....Dom, barnen, är helt otroligt på att få en att göra det dom vill .....helt fantastiska....små chefer och jag trillar dit även fast jag både var trött och inte direkt sugen på att bygga lego sex på morgonen .....bra jobbat grabbar!!

Jens, Cajsa och Benjamin skulle gå på Frösö zoo medan Filip valde att vara hemma med mig....så vad gör man med en kille på 4,5 år ....ja, man kan fortsätta att bygga lego, rita eller städa....jaa, vi städar....det är ju helt fantastiskt med barn som väljer att vara hemma och städa med faster istället för att gå på zoo och vilken kille på att städa :) .....jag fick verkligen hjälp med städandet men så har Filip städat sedan 1 års ålder :) ....så när vi var färdig så tackade jag så mycket för städhjälpen och fick till svar, varsågod....en artig liten kille :)

em fick jag besök av mamma, B-O och deras vänner Gertrud och Alvar som skulle på "garvsyra" på jamtli .....mamma kom förbi med kuddöverdrag som hon sytt till mig .....vilken mamma....jag får hjälp med det jag själv inte tycker är så kul...så tack än en gång för det!! Det enda jag kunde bjuda på var kaffe...kakor hade dom själv med sig...jätte goda, det var havrekakor...mums....vill man ha fikabröd hemma hos mig får man ta med sig det själv för det finns aldrig hos mig...ja, jag vet...skit trist men så är det!! Kaffe kunde jag som sagt bjuda på vilket jag just nu känner mig super sugen på....har köpt nytt espressokaffe idag.... så nu fick jag jättesug att göra en latte ...mums :)

Efter besöket träffade jag min vän Meliha och vi promenerade runt lite på Frösön och pratade om livet, om allt det som är viktigt...jätte mysigt!!

Ikväll så har jag mest suttit i soffan och helt plötsligt så vaknade jag sittandes i soffan och vad förvånad jag blev då jag inte ens minns att jag varit trött ;) ...så nu känner jag mig jätte pigg med flera nya fräscha timmar som kanske blir ännu fler efter den latte som jag nu ska gå och fixa!!

Inga kommentarer: