fredag 7 augusti 2009

Nu är jag rik!!

Det var ngt min mormor alltid sa när hon plockat bär...att hon var rik och jag håller fullständigt med :) ....idag åkte jag och pappa för att plocka blåbär och det gick riktigt bra även om det i början var lite ojämnt med bär...mycket på vissa ställen och mindre däriemellan men vi kom hem med ca. 19 liter bär ....eftersom pappa inte skulle ha nga blåbär utan bara var snäll och hjälpte mig så har jag naturligtvis rensat alla bär själv vilket har tagit hela em och kvällen och blev färdig vid 22.00...då hade jag rensat, lagt bären i påsar, vägt allt (10,5 kg), förslutit, fryst in och städat undan ....känns helt fantastiskt och jag känner mig verkligen superrik...orkar jag ska jag försöka plocka tio liter till men annars räcker detta gott och väl...har ju kvar hjortron sedan ifjol :) ...nästa bärplockning blir lingon som jag hoppas att jag hinner plocka innan jag åker på min resa :)

2 kommentarer:

Sandra sa...

Nur ser fingarna ut nu då:)

Unknown sa...

Så fina :) eller fina och fina men dom är inte blåa iallafall ....säger bara citronsyra :)