söndag 23 augusti 2009

Vilken härlig dag :)

Ännu en underbar dag och mycket att vara glad och tacksam över :) ...vaknade den här dagen med att solen sken och en klarblå himmel :) ....det är helt underbart att vakna och det är vacker väder...så vad skulle jag göra idag...började morgonen med att dricka en latte och läsa DN ...so lovely....efter att ha bara tagit det lugnt så bestämde jag mig för att ta en cykeltur men jag visste inte riktigt vart men eftersom det var ganska blåsigt så bestämde jag mig för att cykla med vinden och det ledde mig till Marieby...ca. 12 km från Frösön...och min kollega Janini med familj som bor underbart vackert men utsikt över storsjön :) så där var jag hela eftermiddagen...tittade på alla deras fina byggnader, lekte med barnen, pratade och fikade :) .....var en underbar eftermiddag med trevligt sällskap....så söta barn....två små lintottar på 2½ år och en härlig kille på 6 år :) ....vägen hem blev en aningen tyngre då det var motvind men å andra sidan var det mer utför....men jag hade inte ätit på 6 timmar så energin började tryta men det var ju inte så långt så det gick bra :) ....fick även möjlighet att prova mitt nya program motionX som jag laddat ner till min nya telefon :) ....ett gps program som visar hur man cyklat och i vilken hastighet och som är kopplat till googlemap så man kan se exakt hur man förflyttat sig och som visar koordinaterna om jag skulle gå vilse eller bli kidnappad ;) och så kan man ta bilder och så skickar man infon till facebook och på mail......så det kan jag använda mig av när jag är i Vietnam så att nära och kära lätt kan få info om var jag befinner mig och även få en trevlig bild :)

2 kommentarer:

H sa...

Ifån var det va?

Jenny sa...

Yes...Iphone!