måndag 3 augusti 2009

Uppdatering...

Vad har hänt sedan sist?

Lördag

Klev upp klockan 07.00 för att städa och börja tvätta innan jag skulle åka iväg till Svenstavik och hundutställning....åkte vid 09.00 så jag var framme strax före tio....skulle träffa Netti en gammal vän som jag pluggade med i S-holm och inte pratat med på 10 år och det kändes verkligen inte som att det var så länge sedan...vi hittade tillbaka direkt, uppdaterade oss om varandras liv och sedan kändes det som vi tog vid där vi slutade...gillar verkligen Netti och när jag åkte hem så tänkte jag ....det här var inte en minut för sent....var så kul, trevligt...ja allt trevligt ni kan tänka er :) ...sedan blev jag kär på kuppen....i hennes fina Jack Russel hundar...speciellt i Casa :) ....har blivit lovad att jag ska få henne om ca. fyra år ....me like :) ...det var även trevligt att få ta del av hundutställningskulturen .....trots att jag var där i fem timmar så känns det som tiden gick alldeles för fort men så är det när man har roligt!!


Lördag eftermiddag och kväll

Var ganska trött när jag kom hem från Svenstavik så efter att jag handlat och fixat tvätten, vilade jag en stund...typ 20 min och sedan hoppa in i duschen och byta lite kläder innan yran....Sandra kom vid 17.30 med härligt thaimat....så gott ....vi snackade, åt och drack...vi fick i oss 1½ vinare innan vi tog taxi in till stan för att börja våra festligheter :)....det var verkligen en kanonkväll...super trevlig, rolig och smått galen....jag åkte karusell och det är helt galet med tankte på att jag inte ens klarar av att sitta på en vanlig liten gunga utan att må illa men det gick kanon...måste ha varit vinet :) ....sedan fick jag se det omtalade presidenttalet och precis vad jag tänkte ...lite för mycket men jag förstår att folk går igång på det där...då Evert Ljusberg..skriker jämt, jämt, jämt och ständigt så sträcker jämtläningen upp armen och även om jag inte var super imponerad så var min arm uppe emellanåt...gick bara av farten men det var dom första gångerna sedan så blev det lite för mycket men jag kan även förstå folk som tycker om det, det är ju som en tradition och vem vet...den dagen man ev. flyttat och kommer tillbaka så kanske jag tycker att det är lika häftigt som jämtlänningen :)....kvällen avslutades men Lady Gaga tillsammans med tusentals andra...helt sjukt med folk...innan vi skilldes så åt vi en kanongod panini, är som lite av en favorit :) ...tack än en gång Sandra för en kanonkväll...får vi göra om!!

Igår hände inte så mycket...var som inte läge för ngn aktivitet...kan väl säga att det känns skönt att det är länge till ngn större event :)


Inga kommentarer: