söndag 26 oktober 2008

Helgen!!

I fredags när jag skulle åka till Östersund fick jag ont i magen...kände inte alls för att åka tillbaka, har haft den känslan ända sedan efter jul....och jag har hela tiden funderat på varför...och i fredags kom svaret på den frågan....jag sammankopplar Östersund med arbete, arbete och arbete...jag arbetar för att kunna åka iväg lite längre perioder och därför är Östersund arbete för mig...jättetragiskt...jag vet att många har sagt till mig att jag måste göra annat än att arbeta men nu förstår jag varför.....om jag ska kunna fortsätta vara kvar i Östersund och även trivas så måste jag kunna njuta här också....så därför åkte jag hit i fredags för att vara här under helgen och inte arbeta....så i lördags gjorde jag ingenting förutom att gå iväg och handla lite....och det är väl ok med tanke på att jag varit sjuk....och promenade jag till stan för att fika...ja eller dricka kaffe (fick en pik för att jag inte fikade) med några vänner och det var jätte trevligt....det är ju det som är att njuta av fritiden....ska försöka bli bättre på det....försöka hitta glädje i att ha fritid för att hitta glädje att vara här i Östersund :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter inge bra det där...
förlåt för att du kände dig pikad, var inte menats så!

Anonym sa...

Solen skiner på dig även om det regnar..