tisdag 7 oktober 2008

Utbildning!!

Är på utbildning i Sigtuna på Sigtuna stiftelsen....helt otroligt mysigt ställe :)....gammal gård eller som en gammal militäranläggning som dom byggt om...vet inte om det är så men det är det närmaste jag kan likna vid....vi började dagen med kaffe 09.30 och sedan fick vi var sitt stort papper där vi skulle rita bilder på vad det var som gjorde oss glada och vad som vi tyckte var lärande och vart vi var om fem år....först blir man helt stum...jag rita....stopp stopp stopp...det kan inte jag men så börjar pennan att glida över papperet och...helt otroligt...det blev bilder :)....sedan skulle vi gå fram och hänga upp bilden på tavlan och berätta om oss själva och det vi ritat...våran presentation....och jag som trodde att detta skulle vara som vilken annan utbildning...där vi bara sitter och lyssnar och gör nga uppgifter...det är allt annat än det och det är kanonbra....vi skulle ha förberett ett 10 min långt föredrag om ngt...vad som helst...men eftersom jag inte har varit på jobbet så har jag inte förberett mig så jag har fått göra en snabb improvisation och hoppas på att det ska räcka när jag ska föredra det imorgon fm....vi blir nämligen bedömda eller vi får feedback på vårat framträdandeav lärnarna och de andra deltagarna så det blir spännande och se ...vad jag får för bedömning på min presentation som jag ännu inte riktigt har spikat...tänkte först prata om internationell beskattning men det känns lite tråkigt så jag kommer ev att ändra till ngt annat...får se vad som händer eller vad jag bestämmer....kan ju vara bra att öva på spontan föredrag då jag annars förbereder in i minsta detalj och gärna lägger ner mycket mer tid än nödvändigt :)....det är min nya image...efter Miami ....lite oplanerad och vågad ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen..jag har oxå varit där, tror att det är var en frikyrka eller liknande. Tyckte väldigt mycket om deras trädgård iallafall. Sigtuna är hur som helst väldigt vackert. Kram Anna