måndag 27 oktober 2008

Nya rutiner!!

Jag som tänkte att jag skulle börja med nya rutiner...kortare arbetsdagar ....ja, helt enkelt tänka mer på mig och min kropp.....hur gick det...inte så bra eller inte alls....hur tänkte jag där....ja, inte alls.....började vid 06.20 efter en skön promenad hemifrån....gick igenom mailen och inkomna ärenden...sedan var jag förbi en kollega och han hälsade med...tjena ordförande....och jag svarade med jo..hej....hade glömt att jag skulle vara ordförande i skattenämnd till veckan....vilket innebar att förutom alla nya ärenden som inkommit och yttranden som skulle skrivas och skickas till domstolarna....ja idag eftersom jag måste hinna förbereda inför nämnden, vilket innebär att läsa in sig på alla ärenden och beställa mackor...tydligen superviktigt....så jag ska skriva en lista med saker som jag inte får glömma som att beställa mackor :) och skriva föredragningslista och allt annat som måste göras....så vad hände....jag gick inte hem förrän vid 17.00 men jag hann göra det som var tvunget att göras idag....ok då inte helt själv....var tvungen att fråga mina snälla kollegor om hjälp...och jag är mycket tacksam över deras insats....utan mina kollegor så vore arbetet så mycket tyngre och tråkigare ......och det gäller alla som jag jobbar med :) men det här innebär att mina nya snällare rutiner får helt enkelt vänta ngn vecka :)

Inga kommentarer: