onsdag 4 mars 2009

Fråga så får du svar!!

Jag fick för länge sedan en text som en hälsning från Mormor och i en del av texten så stod det att om jag någon gång behövde vägledning så skulle jag bara tänka på henne och fråga så skulle jag få svar.....kan tänka mig att det låter helt sjukt för många men för mig har det hjälpt och ikväll då jag funderade över en nylig händelse som bara gett huvudbry så tänkte jag....att jag frågar och hoppas på att få svar och svaret jag fick var att oroskänslan jag hade försvann och därmed huvudbryet :) .....nu tänker en del att; är hon religiös och kanske jag är det mitt sätt, min pappa skulle ha skrattat och sagt att jag är en "häxa", en sån där som brändes på bål ;) ....alla har vi våra sätt att uttrycka oss för sådant som är lite svårt att ta på.....oavsett vad vi för olika sätt att tänka och vad vi kallar det för så är jag tacksam för mitt :).....utan det så hade jag nog gått under för länge sedan....så jag ägnar därför en tanke till mormor som även efter hennes bortgång hjälpt mig på många sätt.....förlusten av henne har de senaste året hjälpt mig förstå varför jag är livrädd att tappa mina vänner.....sjukt rädd för det....kämpar med det ofta....och rädslan ligger i att mormor som var mitt allt "lämnade" mig då jag var 13 år och det är samma känsla jag har när rädslan att tappa mina vänner dyker upp :) .....även om jag förstått varför jag idag är så rädd att tappa mina vänner så har jag inte lyckats att eliminera rädslan fullt ut....även om jag vet att "riktiga" vänner finns kvar även då man inte bor på samma ställe eller inte ses på väldigt väldigt länge så finns de kvar :)....men ibland så dyker rädslan upp....speciellt då jag för tillfälligt inte har kontakt med ngn nästan men som jag brukar säga....det blir som det är tänkt :)

1 kommentar:

Anonym sa...

I´ve got tears in my eyes, not sad tears only filled with gratefulness.