måndag 6 april 2009

En ny fundering?!

Jag kan ibland känna dåligt samvete för att jag inte är så bra vän som jag borde...vad nu borde är men jag får ibland dåligt samvete för att jag inte ringer tillräckligt ofta eller på annat sätt hör av mig men i nästa stund kommer ...varför det...det är ju inte så att det haglar samtal, sms eller mail över mig, vilket är helt ok, alla har vi ju fullt upp på olika sätt och vi är i olika stadier i livet oavsett vad det kan vara eller så räcker tiden eller orken inte till men jag har lite svårt för det när det gäller mig själv att jag inte är så aktiv gällande mina vänner och det gäller alla vänner...har dock försökt i vissa vänskapsrelationer men är det värt det när man får en jätte utskällning för att man ringer vid fel tillfälle eller för många ggr eller att man ringer både hem och mobiltelefonen och utskällning för att jag borde veta när man äter mat så att jag inte ringer mitt i maten och att jag egentligen inte ringer för att jag undrar om allt är bra utan att det endast är för egen vinnings skull....ja listan är lång...men efter en sådan omgång så ifrågasätter man sig själv eller ifrågasätter om man verkligen ska bry sig...i det här fallet så tog jag inte åt mig av kritiken för den kändes verkligen inte berättigad men visst funderar man snabbt över om det är ngt man ska lägga på minnet och om kritiken varit konstruktiv så kanske men när det formligen vräks över en så tar jag inte åt mig av det förutom att jag inte ringer kring "middagstid", vilket varierar ganska mycket bland många av mina bekanta ;) jag tror inte att jag tänker ha så dåligt samvete :)

Inga kommentarer: