fredag 10 april 2009

Trevlig dag trots allt ;)

Denna dag varje år...långfredagen alltså...är det fisketävling i varpsjön, det är helt enkelt en tradition....det är fiske med förfriskningar...hade laddat med ett packe små jägerflaskor :) ....mums...och vad händer....jo mamma har gjort äkta strårom i termos och ska dricka....VAD...hon har 365 dagar om året hon kan dricka vilket hon aldrig gör men denna långfredag ska hon dricka och vem är det som får sätta sig bakom ratten...jo jag...och jag kan inte säga nej med tanke på all körning hon gjort under alla år....men vilken tasking timeing....var grått och hemskt imorse och ingen alkohol...vilken dag tänkte jag men när vi stannade bilen kom solen och det blev en kanondag med sol och ingen fisk men det gjorde inget då det i övrigt var kanon....väl hemkommen och efter handling av mat så fick jag sätta mig ner och öppna en flaska vin och vad GOTT...har längtat...låter nästan lite på gränsen till begär men nää...dricker inte så ofta men när jag gör det så njuter jag :)...Jag och B-O har suttit ute till 18.45 och druckit vin respektive öl och haft super trevligt så det blev en kanondag trots allt :)

Inga kommentarer: