tisdag 7 april 2009

Promenera!

Har varit och gått ikväll för första ggn på länge, förutom när jag går på jobbet ibland. Har inte velat gå så mycket förut...när det varit mörkt och man är ensam, inte för att jag tycker att det är otäkt men jag har förstått av min omgivning att man inte ska vara ute och gå själv när det är kväll och mörkt. Nu är det så ljust på kvällarna så nu kan man inte skylla på ngt ;) ....det finns tre ställen eller gånger där jag tänker extra mycket och en av dem är när jag är ute och går...det allt från att lösa alla världens problem till att uppskatta allt man har runtomkring sig som sol och värme....idag gick min promenad vid frösö strand och där ligger bland annat friskis & svettis och då tänkte jag på att...här har man tränat men oj vad längesedan det känns och det är det nog också ....tiden går så fort. Det är fint att gå efter den vägen, öppna ytor och fina vidder :)...det är ngt jag skulle sakna om jag flyttade bland många andra saker men så är livet....man kan inte få allt...väljer man en sak måste man ibland ta bort en annan..det är vad som kallas livets hårda skola men det betyder inte att det måste vara dåligt utan man får ngt annat att uppskatta och man kan alltid besöka platser man lämnat eller återvända om man så önskar...min kväll har gått i ödmjukhetens och tacksamhetens tecken...ödmjuk över livet och tacksam över alla jag fått möjlighet att lära känna och som hjälpt mig till den jag är idag, vilket jag är stolt och glad över :)

Inga kommentarer: