fredag 22 maj 2009

Minnesvärd bilfärd!!

Min resa till Kiruna startade kl. 06.00 från ett regnigt Åsele men ju närmare fjällen jag kom desto bättre väder...så resan startade bra....var riktigt trevligt att åka...med oförglömiga vidder och vattendrag...superfint och mycket olika djur som ren, gäss, svan, tjäder,möss, kanin och en stakars hare som fick sätta livet till..den kom från ingenstans och det enda jag kunde göra vara att bromsa så att alla saker flyttade ett steg framåt i bilen...så jag körde på haren rakt framifrån men han dog på en gång för att låg alldeles stilla på sidan om vägen...hemska tanke...men vad kan man göra...super snabba djur så jag kunde inte gjort annorlunda men det är inte kul när man inte kan göra ngt utan bara vänta och låta det ske :( .....Måste säga att trots påkörningen så gick resan kanon och det var en trevlig tur med jätte mycket fint att se :)...kvällen blev dock regnig men vi grillade vädret till trots och drack gott vin och surrade och hade trevligt :) ...idag väntar en promenad och sedan får vi se vad som händer!!

Inga kommentarer: