måndag 15 december 2008

Föräldrar!!

Träffade Sandra och Ottilia idag....jättekul att hinna ses lite innan julhelgerna :) Ottilia är ju så glad och söt....man kan ju inte annat än att älska henne :) men även alla andra små raringar som finns runt mig. Vilket fantastiskt jobb alla föräldrar gör, tar hand om det små liven, uppfostra, leka och ha tålamod, styrka, kraft och mod : ) men vilka fina barn det blir...se bara på hur mina föräldrar lyckats ;)....ja heller hur säger en del nu....men i mina goda stunder, kan jag tycka att dom gjort ett fantastiskt jobb!! Har ju förstått på min bror att det inte alltid är lika roligt att vara förälder...som när man får vara mer arg och säga nej, sluta osv istället för att vara vänner och kramas men som tur är så är det faser som går över och då är det värt varenda sekund....och hur vet jag det, som är barnlös...men det är bara och titta på underverken så förstår man den glädje dom ger....själv så känner jag en enorm glädje när jag får vara med mina vänners barn och jag har förmånen att ha många små barn runt omkring mig :) men den största glädjen får jag av mina syskonbarn...inga ger mig så mycket kärlek och glädje som Filip och Benjamin, skulle nog kunna göra vad som helst för dem :) ...så idag hyllar jag alla föräldrar som gör ett fantastiskt jobb varje dag, varje timma, minut osv...Jag hyllar naturligtvis mina föräldrar som har stått ut med mig under alla år och fortfarande älskar en...helt otroligt...vad har man gjort för att förtjäna det...Jag skickar i alla fall ett jag älskar er till dem och till er andra en stor kram :)

Inga kommentarer: