måndag 8 december 2008

Vänner!!

Jag har förmånen av att ha många vänner....åtminstone är det vad jag tror....och jag är verkligen glad över att jag har många vänner och jag tar verkligen inte någon för given....och jag har alltid trott att jag varit en god vän, en vän som ställer upp, en vän som lyssnar, att jag månar om mina vänner och att tala om för mina vänner att jag bara vill deras bästa, vad det än må vara....men jag har börjat ifrågasätta mig själv den senaste tiden.....att jag kanske inte är den bästa vännen, att jag inte hör av mig tillräckligt, att jag inte är tillräckligt intresserad av vad som händer kring mina vänner...och nu är det dom som tänker....ja men det hänger väl inte bara på en människa och nej så är det ju men jag kan bara ta ansvar för mina handlingar....eller icke handlingar....i mitt hjärta bryr jag mig verkligen om mina vänner men vad spelar det för roll om jag inte visar det eller säger det....att jag bara håller det för mig själv och varför nu denna känsla .....jo för att det känns som att jag håller på att tappa några mina vänner eller att det håller på att glida ut i sanden och det känns verkligen super tråkigt....jag kan ha fel men jag tänker inte sitta och vänta på att se om det var så eller inte.....för det gånger som jag känt att jag saknar mina vänner så har jag känt att man är bra lite utan sina vänner, för dom är så viktiga och så värdefulla....för jag skulle inte vara den jag är idag eller vara där jag är idag utan mina vänner :)....så jag säger, tack för att ni är mina vänner....jag ska blir bättre på att uppskatta er :) .....efter detta inlägg så råkade jag av en slump trycka fram en av mina bästa vänners blogg...en blogg som jag glömt bort....det är längesedan som jag kände mig så rutten....här har jag funderat på hur dom har det och vad som händer...jag har kunnat ringa men ....jag vill inte störa...faan va jag blir less mig själv ibland....bara för att jag inte vågar eller vad det nu sitter i att jag inte hör av mig till människor jag bryr mig om eller glömmer bort en blogg som jag fått information om.... så har jag missat en sida fullproppad med information om vad som händer i min väns liv och bilder osv.... snacka om att få kvitto direkt på att jag inte är den där vännen som jag trodde att jag var....det enda glädjande i detta är väl att jag kan bli bättre....men just nu känns det som ganska dålig tröst för just i denna stund så känner jag verkligen som en urusel vän...

1 kommentar:

Anonym sa...

du är den bästa vän man någonsin skulle kunna önska sig..tack för att du finns :-)