söndag 21 december 2008

Skridskor!

Morgonen började med att jag vaknade sent för att vara jag iallafall...vid nio och då stod frukosten färdig...så trevligt...risgrynsgröt med mackor och kaffe :) ....sedan var det dags att slå in alla julklappar som inhandlats....väldigt många och då var det bara till barnen ....senare ringde Jens och sa att vi skulle åka skridskor så hem till mamma och leta fram skridskorna som såg ut som dom inte sett dagsljus på väldigt länge och så är det väl också...spindelväv och rost på skenorna...men Jens sa att det gjorde inget så det var bara att hänga på...väl framme på ishallen var det en kille där som tyckte synd om mig som var tvungen att åka på så rostiga skrillor så han erbjöd sig att slipa dom...vilket jag blev glad över...var roligt att åka men det tar på att åka med böjd rygg eftersom Filip behöver hjälp och sedan så är man ovan så fötterna påverkas rätt bra...men som sagt...det var kanonkul och Filip var nöjd...och medan faster hjälpte Filip passade Jens på att spela lite hockey med sina vänner och nga småkillar...så alla var nöjda och glada :) ...nu är det skidskytte och sedan blir det nintendo wii ;)

2 kommentarer:

Pia sa...

Mina tankar och funderingar är så här:

Varför är livet plötsligt så grått? Kan det inte vara lite beige i stället? Bara en fundering, inget är ju fel men det uppstår problem.

Jag kan inte med lätthet läsa din blogg efter att vardagen blivit grå hos dig. Och den röda texten är lönlös att ens prova.

Skoj att ni umgås och har trevligt. Sug åt dig allt det bara går av den känslan. Du får ta av den sen när du är åter i jobb.

Julkramar av Klass III
(Ges endast till nära vänner)

Anonym sa...

vin vin vino tinto;)