fredag 5 december 2008

Vilken dag :)

Det är länge sedan som jag skrattade så mycket på en dag :)....hela morgonen och fm var hektisk och jag fick endast en kort rast men dock en rast....så till lunch hade jag gjort klart inför nämnden och kunde då njuta av mat som en vän hade tillagat....fantastiskt gott....under lunchen började skrattandet....ngt helt hysteriskt...det började med att en kollega berättade att hon inte tyckte om att grannens katter var inne på tomten...inte så kul men från det ämnet så spann alla runt bordet vidare på ämnet och fantasin saknades inte...det handlade mycket om vad man kunde göra för att hålla de små liven från tomten...låter inte kul men det var det.....det var många som fick skratta idag....kul...skrattandet fortsatte under hela lunchen, även under turen på stan, och även efter lunchen....och sedan försöka komma till ro och fortsätta jobba var inte lätt.....hade tänkt att jag skulle gå hem vi 14.30 men det fanns inte på kartan....hade alldeles för mycket kvar som skulle göras innan jag gick hem :) men samtidigt var jag helt knäckt, på ett positivt sätt, efter allt skrattande....kändes som jag skulle kunnat lägga mig ner och sova.....kroppen var helt mör men eftersom det berodde på allt skrattande så kändes det helt ok....känns bra med fredag och helg och den tänkte jag tillbringa med att försöka få till lite jul....hänga tillbaka jul "grejen" på utsidan dörren som en vän, för endast tre månader sedan hängde på insidan av dörren....man kan ju inte säga att jag har direkt bråttom med att få bort julen....är kanske en av orsakerna till att jag övervägt att inte ta fram nga julsaker då jag snart "måste" plocka bort allt eller så låter jag det vara kvar till nästa jul :) ......förutom ev jul pyssel och bakning blir det förhoppningsvis blir det skidskytte och jamtli....men vad det än blir så känns det bra med helg :)

Inga kommentarer: