torsdag 18 september 2008

Art Deco!!

Idag har jag varit en riktigt bra dag på många olika vis...har haft givande lektioner...skrivet min resume och därmed lärt mig en massa ord bland annat att jag är en Tax Enforcement Litigator....sedan så var jag till den kubanska affären för att köpa ngt att äta, ville inte ha så mycket, varför jag valde att äta en Toast..frågan var bara vilken toast...amerikansk, kubansk eller fransk....så jag frågade vad skillnaden var men hon förstod inte...så mannen bredvid mig frågade om han kunde hjälpa till vilket jag var tacksam över....sedan frågade han mig om jag var från Miami :)....då jag svarade Sverige blev han förvånad eftersom han tyckte att jag var så duktig på att prata engelska :)....kändes kanonbra :)....sedan var det stranden i två timmar men det var riktigt varmt och jag hade glömt mitt vatten så det blev bara ett par timmar....sedan träffade jag en vän och vi hade bestämt att vi skulle gå till AVIS för att höra vad det kostar att hyra bil....så vi kommer nog att hyra bil över helgen och åka till Key West och Everglades :) ....efter det tog jag mig en lång promenad....från 25 th street till 5 th street ....först efter Collins Avenue och sedan till Ocean Drive och Art Deco area....ett gammalt område i Miami Beach med färgglada byggnader .....och där kundet jag ta kort på en massa snygga bilar som jag har lagt upp på nätet till Filip och :)....kändes kanon att kunna ta en massa bilder på bilar och några lastbilar så nu har han 98 bilder att titta på ;)....sedan tog jag Washington Avenue tillbaka och då passerar man Miami Ink .....men dit ska jag gå en annan dag men jag har i alla fall varit förbi nu :)...sedan avslutades min promenad med att jag hadladeSturbucks och promenerade längs stranden tillbaka :)....jag gillar verkligen stranden....skulle verkligen kunna vänja mig vi den....jag kanske måste flytta hit och jobba...nu när jag har min resume .....en 1½ vecka kvar...man vet aldrig vad som kommer att hända....en flytt kanske ;)

1 kommentar:

Pia sa...

Kramar från Göteborg.
Men jag fattar inte...... ???
Skulle inte jag som älskar bilar få se på dina bilder.... *förnärmad*
Gullegullegull kusin Jenny.