fredag 26 september 2008

Två dagar kvar :(

Dagarna här går verkligen fort...man kliver upp på morgonen...äter en snabb frukost och sedan är det lektioner...till 12.35 och sedan ska det ätas lunch och ska man prata med någon hemifrån så är gör man det efter lunch innan det blir för sent hemma och sedan till beachen eller gå en sväng....sedan är det middag vid 17.30 och efter det så brukar vi hitta på ngt och sedan är klockan helt plötsligt läggdags....ny dag osv....idag har vi fortsatt med att lära oss var kolon, semkolon och kommatecken ska vara när vi skriver och det är inte lätt för de använder det ganska ofta men man får lära sig reglerna så ska det nog ordna sig..har skrivet färdigt ett beslut som jag gjort utifrån belsuten som jag skriver hemma och det är inte lätt för det skriver inte lika utförligt som oss och de använder andra ord än de som rekommenderas av ordböckerna på nätet...men jag har en mall nu så det känns bra..sedan har jag skrivit färdigt min resume och cover letter....så förhoppningsvis ska jag ha kläm på lite mer...imorgon ska jag ha en extra lektion på em. eftersom det är min sista dag och jag vill hinna med så mycket som möjligt..mina vänner tyckte nog att jag var tråkig idag...de ville att jag skulle skippa em lektionerna för att åka iväg och shoppa men jag valde lektionerna :) kanske lite tråkigt men det är ändå därför jag är här...för att bli bättre på engelska....jag känner mig nöjd med belsutet :)

Inga kommentarer: