måndag 1 september 2008

En dag i solen!

Japp så var det måndag eftermiddag...två timmar i solen och jag har bränt mig på benen och på bröstet, trots att jag smörjt in mig...om jag jämför med Thailand där det också är ca. 30 grader så är solen här betydligt mycket mer aggressiv....för i Thailand behövde jag inte använda solskyddfaktor men här måste jag nog köpa en ny med ett högre skydd....jag hoppas att jag vänjer mig vid solen för att kunna dra nytta av den så mycket som möjligt....men mina rumskamrater säger att det gör man, det är bara att hoppas att det är snart....Tini och Cecile har båda varit här i fyra veckor och Tini åker hem samma dag som mig medan Cecile åker hem i slutet av oktober....känns bra att få dela rum med samma personer hela vistelsen då de är trevliga....snart är det middag här, den börjar serveras 17.30 ...hoppas verkligen att det går att äta men jag har förstått på Tini att maten är av varierande karaktär.....inte så bra alltid....och någon keso har jag inte sett som jag kan äta istället så får verkligen hoppas att det är bra mat....kaffet är verkligen inte gott här men som tur är finns Starbucks endast 25 minuters promenad bort och ett kubanskt litet hak alldeles i närheten som också har bra kaffe :)

Inga kommentarer: