måndag 8 september 2008

I believe in you!!!

De har nog inte undkommit någon den betydelse som Celine Dions låter haft under många år...det började redan när jag gick skolan i Lycksele och sedan har det fortsatt och en del låter har större betydelse än andra och en del är sammankopplade med människor som jag har haft förmånen att få lära känna....för mig har alla låter ett budskap...en del som jag själv tar åt mig av och en del som jag tycker att andra ska ta till sig av så jag tänkte att jag ska dela med mig av en del låtar och den betydelsen låten haft för mig och kanske den låten haft betydelse även för någon annan :).....då menar jag inte att låtarna förändrat någons tankesätt utan att låten fått betydelse genom att just du tänkt.... att det var det här låten Jenny tyckte att jag skulle lyssna på för att den förmedlade något som hon tyckte var viktigt....att jag tänkte just på DIG!!!

Så först ut i denna kavallkad av låtar som påverkat mig på ett eller annat sätt är....I believe in you....den låten fastnade i mitt hjärta under min Thailandresa.....för er som inte vet det så lyssnade jag på Celine Dion ca 3 timmar varje dag i Thailand, när jag behövde vara själv, koppla av, när jag åkte buss eller bil osv....så jag hade lyssnat på den här låten många gånger innan den verkligen flyttade in mitt hjärta.....jag satt i en taxi från en busstation till en annan....och helt plötsligt slog det mig att hon sjöng....I BELIEVE IN YOU....och jag tror på många människor, alla i min omgivning...familj, vänner, arbetskollegor osv....och just då under den taxiresan tog jag till mig av det budskapet...och sedan har jag försökt att förmedla den känslan till andra....att det finns en ljus även om det inte känns så och att jag tror på det och dig....vet inte om jag lyckats men förhoppningsvis känner just du att jag tänker på dig.....det som gör att jag tycker den är så speciell är;

att vi många ggr känner oss ensamma och att det kan kännas mörkt men att det finns ett ljus och att du inte ska tappa tron på att hitta ljuset och att du ska vara stark och följa din tro/dröm på att det blir bättre och du kommer att känna dig trygg och finna glädje igen....och att det finns någon som tror på just dig och.....JAG TROR PÅ DIG....för det gör jag verkligen...tror på just DIG!!

Tro på dig själv och det du vill och kan åstakomma och i dina svaga stunder så kan du försöka tänka att även om du inte tror på dig själv så gör jag Jenny det...för just DU är speciell :) och ABSOLUT VÄRD ATT TRO PÅ!!

Inga kommentarer: