fredag 19 september 2008

The Roof!!

Efter lektionerna idag....ringde jag till mamma på skypen och var och varannat ord var på engelska...nu tänker många...gud vad löjligt men det var svårt att bara prata svenska eftersom allt här är på engelska och man har lyckats tänka engelska så det slutade med att vi pratade engelska ....nice och mamma tyckte att jag pratade very good english....hon tyckte att jag hade ett bra flyt och att det hördes att jag inte behövde tänka så mycket när jag pratade utan jag bara snackade på....kändes bra att höra :)....sedan blev det beachen någon timma för klockan 16:15 skulle vi...ett gäng...träffas i lobbyn för att gå till the Roof...en bar uppe på taket på ett hotell i närheten...vilken otrolig vy...wow...har varit där på kvällen med det här var wow....och med pool, soffor, himmelsängar med TV....riktigt häftigt...vi var där för att säga hejdå till en tjej som åkte hem till Spanien idag....så vi drack rosévin och lyssnade på härlig musik...jag tror vi ska gå dit nästa fredag och fira mig och en annan tjej som fyller år samma dag som mig :).....sedan fick vi till Lincoln Road och åt på en japansk restaurang....för-, huvud- och efterrätt...har ätit sushi för första ggn och det var riktigt gott och drack en god drink :) .....Handlade en väska för att lätt kunna packa och ta med kläder för helgen, för imorgon kl- 08.00 ska vi träffas i lobbyn och gå och hyra en bil och sedan så beger vi oss först mot Everglades, sedan till Key Largo för att snorkla :) sedan blir det till att hitta någonstans att sova, förhoppningsvis i Key West och där sover vi till söndag och då försöka hyra jetski .....känns riktigt roligt :)....så nästa gång jag skriver blir söndag natt eller måndag morgon om jag inte kommer åt en dator men annars får ni hålla till godo....trevlig helg alla!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul hejg du har framför dig!! Blir spännande att höra om den sen!

Kram